مقالات

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi آکادمی آرویج

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi  

Tao به عنوان یک نیروی خلاق و پدیده ساز برای جریان انرژی Qi به شمار رفته و دوگانگی yin و yang نیز تابع این انرژی می باشد. Qi انرژی حیاتی طبیعت را تشکیل داده و در همه جای آن وجود دارد و همیشه در حال تغییر حرکت و ‌تبدیل ظاهر می شود.

انسان زنده در مراحل مختلف زندگی هرگونه عملکرد عضوی و تغییر و تبدیل و رشد، نتیجه جریان داشتن این انرژی در آن اعضا می باشد. در بدن این نیرو در اعضا ذخیره شده و جا به جایی و حرکت این نیرو درکانالهایی به نام meredian با نصف النهار یا جریان انرژی همراه خون که به زبان چینی luo و jing گفته می شود جاری می شود .

پیشنهاد می کنیم مقاله طب سوزنی و مزایای آن را مطالعه کنید. 

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi انرژی چی

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi

اگر در بدن انسان اختلالی در این سیستم به وجود بیاید جریان خون نیز نظم و همکاری خود را از دست داده و بیماری به وجود می آید . باید گفت که به طور کلی طبیعت و اساس و مفهوم طب سنتی چین را تغییرات و تاثیرات همین انرژی حیاتی یا Qi تشکیل می دهد. در بدن انسان به باور طب سنتی چین انواع مختلفی از Qi وجود دارد.

حدود ۵ هزارسال قبل از میلاد مسیح اصول و بنیان تفکر فیلسوفانه طب سنتی چینی به نام ‌ taoismus توسط یک پزشک چینی به نام. lao tes. درکتاب tao-te-king به نام موثرترین قدرت خلاقه جهان هستی معرفی گردید.

300 سال بعد طب سنتی چین همین پایه های عقاید مزبور را به صورت کلاسیک و منظم در یک مجموعه نوشتاری به نام HUaung. jing. Di. nei. که از گفتگوهای HUang. Di امپراطور چین و ‌پزشک مخصوصش Chipoبه دست آمده بود ثبت نمود.

مقاله پیشنهادی : طب سنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi کاربردهای انرژی چی

فیلسوفان باستانی چین هرگونه وجود کائنات و تغییرات کلی و جزئی در آن را در هر موردی مربوط به قدرت لایزال ماورایی تلقی نمی کردند بلکه کل کائنات را تابع ، دنباله رو ، وابسته و جدا نشدنی از یک قدرت خلاق و طبیعی به نام tao می دانستند .

tao قدرتی تمام نشدنی است که همه چیز را خلق کرده و به صورت یک نیروی مداوم و از بین نرفتنی و سازنده پایه و ‌اساس تمام نوآوریها و تغییر و تبدیلات دینامیکی را در جهان به وجود می آورد .

این نیرو به طور پایدار در هرگوشه طبیعت وجود دارد. تمام محتوای طبیعت ، پیدایش و هر فراز و نشیبی که در آن ایجاد می شود درون یک میدانی است که هر طرف آن فاکتورهای yin و yang در مقابل هم قرار گرفته و تعادل را در تمام زمینه ها به وجود می آورند.

بدین ترتیب تنظیم و تعادل و بقای جهان با اعمال آنها تضمین می شود . در عقاید باستانی چین yang طرف حاصلخیز و سبز و طرف yin طرف سایه و سرد تپه نوشته شده است.

این دو پدیده متضاد در مراحل دینامیکی مکمل همدیگر بوده و yin بدون yang و برعکس نمی توانند وجود داشته باشند و در جهان هستی کل همه چیز از ترکیب این دو نیرو به وجود می آید. این سیستم دو قطبی yin و yang نقش اساسی در طب سنتی و اختلالات پاتولوژیک در مراحل و ادوار زندگی را بازی می کند.

بیشتر بخوانید : حجامت چیست و چه تاثیری در درمان انواع بیماری دارد؟

انرژی حیات و نیروی زندگی Qi درمان با طب سوزنی

آرویج

مجموعه آرویج یکی از بهترین مراکز آموزشی و درمانی طب سنتی با بالاترین کیفیت است که ارائه محصولات ارگانیک و گیاهی از قبیل انواع روغن ، سرمه ، صابون ، شامپو و کرم را به عهده دارد . طب سوزنی با تعیین وقت قبلی در مجموعه آرویج با بالاترین کیفیت انجام می شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *